Selecteer een pagina

Roland Bushoff

Docent Strategisch Management
Roland Bushoff is ruim een kwart eeuw werkzaam als docent bij Business School Nederland, waar hij in 2012 is benoemd tot Associate Professor. Hij geeft primair les in Strategisch Management in het MBA programma en heeft inmiddels honderden managers begeleid bij hun afstuderen.

Na afronding van de Technische Bedrijfskunde (TU/Eindhoven) is Roland een aantal jaren werkzaam geweest als stafmanager bij Océ NVM. Zijn loopbaan als consultant is in 1990 gestart bij Twynstra Gudde, waar hij in 1996 partner is geworden. Vanaf 2003 is hij zelfstandig werkzaam geweest vanuit Bushoff & Partners. De toenemende samenwerking met de adviseurs van Voogt Pijl & Partners leidde in 2010 tot toetreding tot dat bureau. Sinds 2021 is Roland werkzaam bij Delta Capita.

Als managementconsultant begeleidt Roland al meer dan 25 jaar leiders bij het maken van strategische keuzes en het realiseren van strategische veranderingen. Hij voelt zich zeer betrokken met de mensen van de organisaties waarmee hij werkt en weet met zijn enthousiasme en inzet veel tot stand te brengen. Hij combineert een pragmatische aanpak met een sterke theoretische achtergrond. Het accent van zijn opdrachten vaak ligt op het herstructureren van organisaties, het efficiënter inrichten van de bedrijfsvoering en het versterken van de commerciële gerichtheid. Daarbij laat hij ontwerpen en realiseren van veranderingen hand in hand met elkaar gaan.

De inspanningen van Roland richten zich meer en meer op het versterken van de toekomstbestendigheid van organisaties. Steeds meer organisaties worstelen met de wijze waarop ze goed kunnen omgaan met de huidige turbulente tijden, die mede het gevolg zijn van de digitale revolutie. Oude en bekende strategische managementmodellen en -theorieën zijn vaak niet meer geschikt zijn om mee te werken. Voor Roland reden om samen met organisaties op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen.

Roland is (mede)auteur van diverse publicaties, zoals Business simplicity, Resultaatverbetering door focus op eenvoud (2012) en Op weg naar nieuwe businessmodellen, Verzekeraars aan zet (2013). Zijn meest recente publicatie is het managementboek ‘Strategisch managen in turbulente tijden’, Leren je organisatie toekomstbestendig te maken (2019), dat hij samen met Norbert Greveling heeft geschreven. In samenhang hiermee heeft hij bijgedragen aan de vormgeving van de Strategisch Leiderschap programma’s van Business School Nederland. Van dit boek is een speciale Business School Nederland versie gedrukt, dat voor de MBA core course Strategisch Management wordt gebruikt.

Share This