Selecteer een pagina

In gesprek met Corporate Business Development Manager Maartje Mikx en een aantal docenten van BSN over de charme en impact van Corporate Programma’s.

Maartje Mikx Corporate Business Development ManagerMaartje Mikx: Wat is voor jou de charme van een Corporate Programma?

“Dat begint al in het voortraject. Wanneer ik in gesprek ga over een mogelijk traject bij een klant, begint het vaak heel praktisch – dit is onze uitdaging, dit is de doelgroep en dit zijn de gewenste onderwerpen. Maar gedurende het gesprek, door vragen te blijven stellen, komen er vaak nieuwe inzichten. Zo had ik laatst een aanvraag voor een training online vergaderen, en toen ik door ging vragen bleek er eigenlijk behoefte aan teamontwikkeling, werken aan onderling vertrouwen en meer duidelijkheid over de taakinvulling. Een paar Action Learning sessies bleken veel beter bij de eigenlijke vraag te passen.”

In welk opzicht is het ontwerpen van maatwerk een creatief proces?

“Het vrije aan een Incompany traject is dat je meestal geen rekening hoeft te houden met accreditaties en dergelijke. Je kunt het programma zo ontwerpen dat het optimaal aansluit bij de vraag en de context van de klant. Met name trajecten die bestaan uit zowel bedrijfskundige vakken, managementvaardighedentrainingen en Action Learning sessies zijn heel inspirerend.”

Guus Goris docent/coach Action LearningGuus Goris | docent/coach Action Learning: Wat maakt het zo effectief om met Action Learning aan de slag te gaan in een Incompany setting?

“Je gaat met een team aan de slag over een concreet probleem wat speelt. En bijna elk team heeft wel issues in de onderstroom die er voor zorgen dat bepaalde zaken niet soepel opgelost of aangepakt worden. Met Action Learning kun je hier op een veilige manier mee aan de slag. In korte tijd worden er dan stappen gezet. Tijdens de sessies ontstaan er door great questions vaak al mooie aha momenten. En, leert onze ervaring, doordat de deelnemers betere vragen leren te stellen, is de verandering ook buiten de sessies heel goed merkbaar.”

 

Toni Sfirtsis docent Marketing en StrategieToni Sfirtsis |docent Marketing en Strategie: Wanneer is voor jou een Incompany traject geslaagd?

“Het mooiste is wanneer de deelnemers naast inhoudelijke vakken ook echt uitgedaagd worden met een complex probleem aan de slag te gaan. Dat ze al tijdens het Incompany traject het geleerde gaan toepassen in hun werk, niet alleen als oefening, maar om echt impact te maken.”

 

Susanne-Marcussen-Geelen-docent-Financieel-ManagementSusan Marcussen-Geelen | docent Financieel Management: Wat maakt voor jou een Incompany traject interessant?

“In al mijn lessen probeer ik de deelnemers enthousiast te maken voor Financieel Management. Hoe kunnen de deelnemers de financiële informatie die ze ontvangen gebruiken om de juiste beslissingen te nemen en succesvoller te zijn als bedrijf en als persoon. Tijdens een Incompany lesdag kan ik nog concreter en gedetailleerder de eigen praktijksituatie en de eigen cijfers van de organisatie centraal stellen. Dit maakt de kans dat de managers het geleerde daadwerkelijk gaan toepassen nog groter. En daar doe je het natuurlijk voor.”

 

Koen-Litjens-trainer-Leiderschapsontwikkeling-en-coachKoen Litjens | trainer Leiderschapsontwikkeling en coach: Wat zijn belangrijke aandachtspunten bij een succesvol Corporate Programma?

“Bij een wat groter en complexer traject is het belangrijk dat er een programmamanager is die de rode draad van het traject in de gaten houdt. Deze persoon is het aanspreekpunt voor de deelnemers, de opdrachtgever en de verschillende docenten. In elk traject kunnen er dingen anders lopen dan verwacht, op tijd bijsturen is dan belangrijk. Daarnaast is individuele coaching bij een Incompany traject een functionele manier om ontwikkelhobbels aan te pakken. Dat alles bij elkaar zorgt voor een traject met optimale impact.”

Meer informatie?
Voor meer informatie over onze MBA-opleidingen neem contact op met Anita Moolhuizen of Linda Hoksbergen via 0344-579050 of mail naar info@bsn.eu.

BSN Update
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws en updates van BSN? Volg ons dan op Facebook en/of Twitter en schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrief die elke twee maanden verschijnt. Stuur hiervoor een email naar info@bsn.eu o.v.v. ‘aanmelden nieuwsbrief‘.
Share This