Selecteer een pagina

Themabijeenkomsten

Thema's in vogelvlucht

Met de themabijeenkomsten volgen we trends, soms hypes, en nieuwe ontwikkelingen die het MBA programma aanvullen en die ook prima als “permanente educatie”-onderdelen gevolgd kunnen worden. Voor studenten een aanvulling op het MBA curriculum, voor alumni een invulling voor “leven lang leren”, voor andere geïnteresseerden een mooie laagdrempelige kennismaking met Business School Nederland. We beogen de thema’s jaarlijks met veel nieuwe topics aan te vullen, en staan uiteraard open voor waardevolle tips.

werner-van-beusekom

Battle of the Accountables

Werner van Beusekom

Sales + Marketing + Communicatie; het commerciële geweten van iedere organisatie. Merkbaar en meetbaar komen samen met als gezamenlijke missie de verwezenlijking van bedrijfsdoelstellingen. ‘EASYdoesit’ zou je zeggen. De praktijk laat echter andere voorbeelden zien. Binnen menig bedrijf worden er ‘big battles’ over individuele belangen en doelstellingen uitgevochten. Het resultaat? Géén of weinig van ieder doel wordt kwalitatief gehaald. Hoe zorg je dan wel voor optimaal resultaat? Interim manager en Merkstrateeg Werner van Beusekom leert jou het aan de hand van zijn boek ‘Who is Accountable’.

8 juni 2022 van 16.00 tot 19.30 uur

spreker-mark-van-rij

The Energy Transition – business and social integration (English)

Mark van Rij

The Energy Transition has started. New developments and technologies are becoming part of our day-to-day lives at home and in the public space; electric mobility, heat pumps, wind and solar farms, environmentally friendly production of plastics and chemicals. Can everyone adapt to this new environment? Will people work together or will the opposite take place? How can you contribute to the energy transition? Engage in a debate and learn more from Mark van Rij, Head of business for Chint Solar in The Netherlands.

24 June 2022 from 4:00 to 7:30 p.m.

themabijeenkomst-massaclaims-in-nederland

Massaclaims in Nederland

Stef Smit

Door gewijzigde wetgeving is er de laatste jaren een flinke groei van het aantal massaclaims in Nederland. Claims van miljarden tegen Facebook, TikTok, Philips en Volkswagen: het is maar een greep uit de vele zaken die lopen. ConsumentenClaim helpt de organisatiegedupeerden om hun recht te halen. Het kantoor werkt volledig op basis van no cure no pay. Wat zijn de voor- en nadelen van dit risicovolle businessmodel en wat vraagt dat van de organisatie? Leer van Stef Smit, directeur ConsumentenClaim, over de wereld van claims en hoe je de kennis en ervaringen uit deze branche kunt gebruiken.

26 oktober 2022 van 16.00 tot 19.30 uur

Share This