Selecteer een pagina

Drs. Paul Turken

Docent Strategisch en Marketing Management

Paul Turken studeerde Bedrijfskunde in Delft. Hij was in de jaren 70 onder meer werkzaam als vakbondsleider, wetenschappelijk medewerker aan de Universiteit van Tilburg en gemeenteraadslid in Enschede.

Oprichter van WPM, een consultancybedrijf dat groeide tijdens de jaren 80 tot een organisatie met twintig consultants en grote klanten als Hoogovens en de Sociale Dienst Haarlem.

Later trad hij toe tot FHV/BBDO, een communicatie- en marketingbureau, in die tijd het vijfde grootste bureau wereldwijd en klom daar op van Managing Director divisie Nederland, tot de Raad van Bestuur en hoofd van de consultantgroep.

In 1999 veranderde hij van koers naar uitgever van Nederlandse boeken en nam deel in de adviesraden van vier bedrijven. Hij is een onafhankelijk consultant en treed op als gastspreker bij Nijenrode en de Erasmus Universiteit. Bij Business School Nederland is hij associate professor en geeft hij Strategisch en Marketing Management.

Share This