Selecteer een pagina

Bedrijven hebben niet veel aan werknemers die van achter hun bureau, zonder enige visie en gedrevenheid, elke dag hetzelfde werk doen. Personeelsleden moeten daarom de kans krijgen om zichzelf, hun kennis, en vakbekwaamheid verder te ontwikkelen, zegt identiteitsexperts Stedman Graham Hiermee zorg je voor creativiteit, loyaliteit en productiviteit op de werkvloer. Het resultaat? Sterkere ondernemingen.

Stedman Graham bij Business School Nederland“Einstein zei ooit dat je een probleem niet kunt oplossen met de mentaliteit die het probleem veroorzaakte,” vertelde Graham vorige maand vlak voor het Identity Seminar waar tijdens hij sprak. Volgens de Amerikaan vragen organisatorische problemen tegenwoordig steeds vaker om creatievere oplossingen.

Zelfontwikkeling is belangrijk
Om tot deze creatieve oplossingen te komen, moeten werknemers, inclusief teamleiders en managers, de kans krijgen om te leren en groeien. Graham: “Om goed te zijn in je werk, moet je weten wie je bent, waar je naar toe wilt, en wat je doel is. Zelfontwikkeling en leren zijn erg belangrijk.”

Het gaat er overigens niet alleen om óf mensen leren. De manier waarop kennis wordt opgedaan is net zo belangrijk. “We leren tegenwoordig voornamelijk door informatie in ons hoofd te stampen, deze te herhalen, en examen te doen. Hiermee leer je erg weinig,” zei Graham. De Action Learning-methode werkt wat dat betreft veel beter. “Om écht te leren en je productiviteit te verhogen, moet je de opgenomen kennis meteen toepassen in de praktijk.”

Ontpoppen tot trendsetters
Personeel dat de kans krijg om zich te professioneel ontwikkelen is een aanwinst voor elke organisatie, onder meer omdat dit de interne creativiteit en vindingrijkheid stimuleert. Dit komt van pas in tijden van tegenslagen als gevolg van externe ontwikkelingen. De bedrijfsidentiteit speelt hierbij ook een rol, aldus Graham. “Bedrijven met een sterke identiteit weten wie ze zijn, waar ze voor staan en waar ze naar toe willen. Deze organisaties hebben een roeping, missie, en doelstelling,” zo legde hij uit. “Bij hen gaat het niet alleen maar om het geld. Hierdoor zijn deze bedrijven bereid om zich aan te passen, te groeien en te ontwikkelen, ook in tijden van verandering als gevolg van externe factoren. Veel bedrijven weten negatieve ontwikkelingen zelfs om te zetten in iets positiefs, en ontpoppen zich hiermee soms tot trendsetters en koplopers.”

Lees ook het artikel ‘Het identity Seminar: Een terugblik’

Meer informatie?
Voor meer informatie over onze MBA-programma’s neem contact op met Sandra Blankenstein via sblankenstein@bsn.eu / 0344-579046 of Merel van der Ham via merel@bsn.eu / 0344-579044.

BSN Update
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws en updates van BSN? Volg ons dan op Facebook en/of Twitter en schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrief die elke twee maanden verschijnt. Stuur hiervoor een email naar info@bsn.eu o.v.v. ‘aanmelden nieuwsbrief‘.

Share This