Selecteer een pagina

Massaclaims in Nederland

Stef Smit

26 oktober 2022 van 16.00 tot 19.30 uur

Massaclaims in Nederland

Door gewijzigde wetgeving is er de laatste jaren een flinke groei van het aantal massaclaims in Nederland. Claims tegen Facebook, TikTok, Philips en Volkswagen: het is maar een greep uit de vele zaken die lopen. Waar het in het verleden om miljoenen ging, gaat het nu om miljarden die worden geëist. Goed nieuws voor gedupeerden? En wat betekent het voor de aangesproken bedrijven?

ConsumentenClaim is de grootste claimorganisatie van Nederland. Met zo’n 70 specialisten helpt de organisatie gedupeerden om hun recht te halen. Stef Smit, directeur van ConsumentenClaim, vertelt je tijdens de themabijeenkomst van BSN alles over claims, procedures en schikkingsonderhandelingen. Het kantoor werkt volledig op basis van no cure no pay. Wat zijn de voor- en nadelen van dit risicovolle businessmodel en wat vraagt dat van de organisatie? Voor claimorganisaties is Inzet van media en het genereren van free publicity van groot belang. Hoe doe je dat? Leer tijdens deze interactieve bijeenkomst alles over de wereld van claims en hoe je de kennis en ervaringen uit deze branche voor jezelf of jouw organisatie kunt gebruiken.

Programma

  • Inleiding en kennismaking
  • Juridische kader en historisch perspectief
  • Businessmodel no cure no pay
  • Behandeling van een actuele claim
  • Inzet van media en het genereren van free publicity
  • Onderhandelingstechnieken
  • Toepassen van best practices voor je eigen organisatie

Claimen: hoe werkt dat?

Tijdens de bijeenkomst starten we een (fictieve) nieuwe claim, bepalen we onze strategie en leren we wat de kansen én valkuilen zijn.

Resultaat

Het doel van deze bijeenkomst:

  • Iets leren over een voor jou mogelijk nog onbekend vakgebied
  • Praktijkervaringen delen en vertalen naar je eigen werkomgeving
  • Netwerken met gelijkgestemde nieuwsgierige studenten en alumni

Aantal deelnemers

Er is plaats voor max 40 deelnemers.

Kosten

Studenten en Tractus leden GRATIS
Alumni (geen lid van Tractus) en overige deelnemers betalen € 60,-
Elke deelnemer mag gratis 1 introducee meenemen

Locatie

Business School Nederland
Herenstraat 25
4116 BK  Buren

spreker-stef-smitWie is Stef Smit?

Stef Smit is directeur van ConsumentenClaim en Consumentenbond Claimservice, de joint venture van ConsumentenClaim en de Consumentenbond. Bij ConsumentenClaim en de aan haar gelieerde organisaties zijn inmiddels meer dan 400.000 deelnemers aangesloten die meedoen met één of meerdere claims. Het bedrijf is bekend van grote schikkingen met ABN Amro, Aegon, Allianz, World Online en Fortis. Na bijna 25 jaar te hebben gewerkt bij banken en verzekeraars verruilde Stef zijn baan voor die bij een claimorganisatie die vervolgens procedeerde tegen een aantal van zijn oude werkgevers. Een bijzondere carrièreswitch die niet zomaar tot stand kwam. Naast zijn werk als belangenbehartiger is Stef gastdocent bij de Universiteit van Amsterdam.

LinkedIn-profiel Stef Smit

Share This