Selecteer een pagina

Afstudeerprojecten van onze alumni

Dissertation story | Alumnus Erik van den Berg MBA

Alumnus Erik van den Berg
Erik van den Berg MBA

Branche: Industrie

  • Titel dissertation: “Op tijd leveren van de gevraagde klantwaarde bij Royal Dahlman”​
  • Organisatie tijdens dissertation: Royal Dahlman
  • Viva Voce: 03/04/2015 ​

Sinds 1988 gebruiken studenten van Business School Nederland het Action Learning principe om voor hun organisaties uitdagende problemen direct om te zetten in oplossingen en resultaat, return on investment. Action Learning regelmatig toepassen bevordert het herkennen en benutten van kansen.

In het boekje ‘MBA in Action’ beschrijven alumni met diverse achtergronden hoe zij Action Learning hebben ervaren. Zij vertellen concreet wat Action Learning voor hun organisatie maar ook voor hen persoonlijk heeft betekend. Erik van den Berg vertelt zijn eigen succesverhaal en geeft aan wat het voor zijn organisatie Royal Dahlman heeft opgeleverd.

Dissertation | ‘Op tijd leveren van de gevraagde klantwaarde bij Royal Dahlman​’

Probleem

Informatie op engineering is niet eenvoudig en eenduidig terug te vinden. De informatie is niet eenduidig opgeslagen, waardoor de dingen opnieuw uitgevonden worden of fouten herhaling krijgen.

Actie

Onderzoek hoe informatie beheerd kan worden, zodat informatie beschikbaar is, klopt en eenvoudig opnieuw waarde kan toevoegen voor de organisatie.

Results

Er zijn twee processen te onderscheiden: een primair ‘productie’ proces en een secundair proces waarin kennis geborgd en beschikbaar gemaakt of verkregen wordt. Het secundaire proces wordt gevormd door productieteams. Deze zijn verantwoordelijk voor het verzamelen en beschikbaar maken van informatie. Deze teams borgen dat de informatie naast beschikbaar, ook betrouwbaar is, waardoor het primaire proces effectiever en efficiënter kan werken.

Heb je een vraag voor ons of voor Erik? Stel je vraag hieronder. Wij helpen je graag verder!

Share This