Selecteer een pagina

Afstudeerprojecten van onze alumni

Dissertation story | alumnus Frodo Korff MBA

Frodo-Korff-MBA

Toekomstproof

Frodo Korff MBA

Branche: Consultancy

  • Titel dissertation: ‘Een nieuwe propositie voor Audire Consulting’
  • Functie en organisatie tijdens dissertation: Adviseur/managing partner kleine strategie boutique voor scale ups in het MKB
  • Huidige functie en organisatie: Algemeen directeur/CEO a.i. bij Zusss BV
  • Viva Voce: 10/01/2019

Dissertation | ‘Een nieuwe propositie voor Audire Consulting’

Toekomstproof

Begin 2019 presteerde Frodo Korff het om Cum Laude te slagen voor zijn MBA-opleiding. Met zijn dissertationonderzoek heeft hij de adviesbranche klaargestoomd voor de toekomst. Frodo is met een MBA op zak zelf ook ‘toekomstproof’.

Probleem

De adviesbranche heeft te maken met veranderingen die veel impact hebben op het toekomstperspectief van adviseurs. Deze dissertation richt zicht op de beantwoording van de vraag welke waardepropositie de adviseurs van Audire Consulting nodig hebben om te voorkomen dat de eigen continuïteit in het geding komt.

Actie

Daarom ontwikkelen de adviseurs van Audire drie proposities die zij willen testen in de markt. Voordat zij dit doen scherpen zij de proposities aan op basis van de theorie over disruption innovation, Blue Ocean Strategy en de consulting Business Model Mixer.

Tijdens de eerste fasen van het veldonderzoek, stakeholderinterviews en analyse van secundaire data, zien de adviseurs dat de proposities onvoldoende toekomst- en concurrentiebestendig zijn.
Ze zijn onvoldoende onderscheidend en niet bestendig tegen de felle concurrentie in de markt.

Besloten wordt om een nieuwe propositie te ontwikkelen en te testen die is gebaseerd op de provocerende veronderstelling dat de corebusiness van Audire – Strategy consulting in de toekomst een commodity wordt. De nieuwe propositie wordt als minimal viable product getest op een online ondernemers platform. Een analyse toont aan dat er interesse bestaat voor de propositie en het klantprofiel van Audire sluit aan op het profiel van respondenten.

Oplossing

Na vergelijking van de nieuwe propositie met vier alternatieve oplossingsrichtingen besluiten de adviseurs om eerst een high end strategy boutique voor het MKB te lanceren. Een implementatieplan voorziet in de stappen die nodig zijn om de nieuwe propositie naar verwachting eind 2018 op de markt te lanceren.

Heb je een vraag voor ons of voor Frodo? Stel je vraag hieronder. Wij helpen je graag verder!

Share This